BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Tuesday, January 18, 2011

sedikit renungan

بسم الله الرحمن الرحيم 
hemmm musim exam ni mcm2 la...
baca buku ja mngantok.. haish (normal lah tu..hobi aku hehe)
nk ilangkan ngntok mula la layan internet..
pastu terbuka 1 lmn web ni..hmmm menarik2
then ada smthing yg aku
 rasa tertarik utk kongsi dgn kwan2 yg laen... 
so aku pon edit cket2 apa yg aku baca tu...
ha ni dyaaaa....


Kita selalu merungut..


Bila dapat banyak kerja..
24 jam sehari tu memang tak cukup la..
“Ish, mana sempat nak buat ni.."
Tapi sebenarnya salah ketua kita yg bg kerja
Atau kita yang tak pandai urus masa?
RENUNGKANLAH...
Kita selalu rasa tak puas hati,
Bila orang lain lebih daripada kita..
Dia ada iPhone, aku tak dak.....
Dia ada laptop mahal, aku laptop lama ja ada :( ..
Dia anak orang kaya, tapi aku terpaksa save bajet..
TAPI...
Kita lupa, kita ada mak ngn ayah yang penyayang..
Kita dapat nikmat kesihatan yang baik..
Walaupun kita tak kaya, tapi kita cukup dgn apa yg ada...
Nikmat yang selalu kita lupakan..
Kita selalu terpesona dengan nikmat orang lain
Hingga lupa keindahan dn kelebihan yang kita ada..
Padahal orang yang bahagia bukanlah memiliki semuanya.
TAPI dia MENGHARGAI semua yang dimiliki..
RENUNGKANLAH...
Bila kita diuji..
Kita cepat melatah..
Putus asa, sedih, pilu..
Kecewa..

Kesusahan itu satu musibah..
Kita selalu rasa macam tu..
TAPI jangan lupa,
Kesenangan juga satu musibah..
Apabila ia membuat kita lalai..
Alpa dan lupa..
Kita diuji berat dari orang lain..
Kita marah..
Rasa ALLAH tidak adil..
NAUZUBILLAH...!
TAPI pernahkah kita bertanya,
ALLAH yang tidak adil ATAU
Kita yang tak pandai bersukur?

*so renungkan2 dan selamat beramal*
-buat renungan kawan2 dan utk diri sendiri jugakkk- :)


0 comments: