BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Sunday, June 16, 2013

.exam.

bismillahirrahmanirrahim~

setelah berbulan blog ni tak di update, malam ni tetiba rasa rindu nak menaip

sekarang tengah final exam utk tahun ke 2 pelajar pergigian
final exam tahun ni adalah final exam yang paling menguji kekuatan aku sepanjang exam2 sebelum ni
subjects tak payah cakap la kan, makin naik tahun makin mencabar la
exam tahun ni jugak la aku rasa down sangat2
tambah2 first paper, oral pathology. tak tahu la kenapa, tapi bukak ja kertas soalan terus blank. sebelom ni dengar ja org ckp blank nk jawab soalan, tapi mcm pelik ja rasa, kali ni siyes aku sendiri yg rasa.huhu.seriusssssss.langsung jadi tak ingat apa yg dah baca. esoknya pulak oral exam pon tak boleh jawab jugak. down sangat2 sampai menangis 3, 4 hari, sampaikan study utk next paper lepas tu pon sambil menitik2 air mata kat buku :/
lepas tu lagi 1 ujian yg sgt besar bila demam dlm musim exam ni.
start paper ke 3, pahrmacology terus rasa tak sedap badan, penangan study pharma kot, haha, tahu la pharma tu belajar pasal ubat2 pon, then terus aku pulak yang demam.
pulak tu demam tak  lega sampai 3,4 hari.
terbaring ja atas katil, bgn utk makan, smyg ngan p toilet ja.
buku mmg langsung tak larat nak bukak la kan. huh
gap utk exam crown & bridge ada 3 hari, kira lama la tu, tapi dengan demam ni, 3 hari tu hilang cam tu ja, sehari sebelum exam tu la baru start study bila badan dah mula rasa kurang sikit demam tu. tapi still badan pns lg, huhu. badan panas tapi aku rasa sejuk sangat2. musim panas tapi aku duduk dlm bilik tak bukak kipas, selimut wajib tebal, pakai baju 2 lapis, stokin 2 lapis, baru rasa panas =.=
alhamdulillah hari ni demam dah ok, tapi bersmbung pulak dengan sakit perut.
redha~! kafarah dosa yang dah bnyak sangat kot ni, huhu.
esok exam oral utk crown & bridge, doakan aku terus kuat untuk habiskan final exam utk kali ni.
result taknak pikir lg, hanya mampu doa dan tawakal ja :|

timakaseh bnyak2 kat family,housemates,and someone yang selalu ada utk aku waktu2 sakit macam ni.
setiap kali call mama, mesti nangis, tapi mama selalu bg semangat, mama cakap, takpala, nak wat camna, usaha la setakat mana yang mampu, kalau Allah nak bg setakat tu ja nak buat cam na, doa n tawakal la.
along n kakcik pn selalu bg semngat, selau msg aku suruh sabar bnyak2, nak buat camna Allah nak uji tyme2 ni kan.huhu.apa2 yang bkl jadi lepas ni jangan pikir lagi.kuatkan semngat ja la ni.tak lama dah nak balek malaysia, 2 minggu ja lagi, sabar sikit ja lagi. :')
and also thanks to someone yang selalu dengar aku mengadu macam2.huhu.sabar ja la dengan perangai aku waktu exam ni.


sebaik2 tempat mengadu adalah DIA :')
setiap apa yang terjadi pasti ada hikmahnya.
~Allah tidak membebani seseorang melainkan atas kesanggupannya~


0 comments: