BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Thursday, October 25, 2012

saya budak tahun 2 ~

assalamualaikum...
alhamdulillah masih diberi peluang utk update blog ni, siyes lama dh asa nk update, tp x dan...
ari ni dh start cuti raya haji, so free la ckt 2, 3 ari ni... tu yg buleh jenguk balek blog ni :)

skrg ni aku dh jd bdk 2nd year as a dental student kt Tanta University.
pejam celik pejam celik dah masuk 3 taun dh haa aku kt mesir ni, sat ja rasa masa berlalu kn...
taun mula2 jd budak pre-dental, pastu 1st year, & skrg ni jd bdk 2nd year la ^^
taun ni jadual kelas pack sgt... sbb tu bila kelas dh start tu semua jd mkn bz & mkn letih...

kelas 5 ari, tp dri pg smpai la ptg, ada yg smpai mgrb... balek2 tu mmg tidoq trus la mlm tu, x dan dah nak merapu ~ ahaha
bygkan la kelas yg 8.30-5.30 tu...~ direct kot.. kdg nak smyg pon berlari2...

taun ni ada 7 subject sumanya, best belajaq taun ni sbb suma dh berkaitan ngn bidang dentistry, tp best tu best jugak, kepayahan setiap subject tu x yah ckp la~ ahaha
apa2 pon doakan aku & kwn dpt belajaq n hadapi semua urusan pmbelajaran dgn baek, amin...

subject2 taun ni;
ORAL PATHOLOGY
~cita pasai penyakit2 yg berkaitan mulut dan structure2 berkaitan~

ORTHODONTICS
~ingt belajaq pasai braces ja, tp rupanya mcm2 lg, development of face, cranium, n sbgainya~
aku pon xtau nk explain sgt bljaq pasai apa, sbb bru ja hbes 1 topic, tu pon dh pening kepala =.=" ahaha

CONSERVATIVE DENTISTRY
~belajaq pasai cara2 nk tmpal gg n laen2 lg la~
haaa...! utk subject ni aku kena kumpul gg asal manusia, so sapa2 yg ada gg dia yg kena cbut n dia msh simpan gg tu, boleh la derma kt aku naaahhh ^_^
~ni aku tgh belajaq wt cavity~

PEDODONTICS
~bljaq pasai gg & rahang kanak2~

CROWN & BRIDGE
~belajaq pasai crown & bridge la, ahaha, sapa2 yg xdak gg tp nk ada gg balek, buleh la wt crown ni~

PHARMACOLOGY
~belajaq pasai drugs2 & ubat2~

PROSTHODONTICS
~belajaq pasai gg palsu~
~hasil kerja aku~

ok, cukup la cerita ckt2 pasai apa yg aku belajaq taun ni~
lps2 ni aku rajin aku update laen :)
di kesempatan ni, aku nk ucap selamat hari raya aidil adha kpd semua umt Islam...
taun ni kali ke 3 raya haji kt perantauan~ 
arap2 x demam taun ni, sbb tiap kali raya haji kt cni ja mesti nk demam >.<

~kami bakal doktor gigi, insyaAllah ^^~




0 comments: