BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Wednesday, April 25, 2012

pergi tak kembali

Alhamdulillah. mlm ni tiba2 terasa nak update blog ni.

kali ni nak share ckt apa yg aku rasa bila dpt tau sorg sahabat 1 kelas masa sekolah rendah aku dah pergi menghadap Illahi 21 April baru2 ni.
sahabat sekelas masa sekolah rendah. pernah duduk meja dekat2 masa darjah 1. suka cari pasal masa sekolah rendah. suka kacau org tp baek ja sebenarnya.

serius masa dpt tau asa cam x pecaya. sejuk tangan bila baca status kwn laen kt fb kata dya dah xdak bbrapa jam yg lalu. rasa mcm baru ja duk chat ngn dya tnya khabar 2 3 bulan lps.
tapi. Allah tu lg menyayangi dya.

apa yg aku terpikir masa tu, mudanyaaaaa lg kwn aku, dh menghadapNya.
mlm tu aku trs rasa takot sgt. kwn yg sebaya dh pergi wat selama2nya.
ajal maut tidak mengenal usia. ya, mungkin itu juga peringatan utk kita semua.
rasa bersyukur sgt msih diberi peluang utk hidup di muka bumi ini. bnyak lg yg diri ini perlu perbaiki. banyak lg persediaan yg belum dikuasai utk ke Sana nnti.
bygkan bila 1 ari tu kita tidoq tp esoknya kita dh x bernyawa lg. takotnya :'(
masa tu dh x sempat nak bertaubat. dah x sempat nak minta maaf ngn family, dah x sempat nak minta maaf ngn kwn2. dah x sempat nak byr hutang. dh x sempat nak buat apa2.
jadinya, stiap kali bila bgn pagi tu brsyukur la sbb kita msh lg ada pluang utk hidup n perbaiki amalan kita. ni semua adalah peringatan utk dri aku sendiri n utk kwn2 gk.

"dan setiap umat mempunyai ajal. apabila ajalnya tiba, mereka tidak dapat meminta penundaan atau percepatan sesaat pun" (surah al-A'raf ayat 34)


*al-Fatihat buat shbt lama sy, mohd farid bin azizan*

masa kita juga akan tiba, sama2 kita persiapkan diri kita utk menghadapNya :')





0 comments: