BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 22, 2011

1st tyme

ok. sepanjang balik malaysia kali ni,
ni baru 1st tyme aku masak, 
bukan mls, tp bila bulan posa selalunya beli ja kat bzar ramadhan tu, senang, hehe
hari sabtu lepas aku pon mula la operasi masak aku,
menu kali ni; ikan cencaru sumbat bakar,
aku wt sendiri taw, mama x tolong pon, tapi, mama tolong siang ikan la, bab nak siang2 ikan aku fail cket, huhu >.<
bhn2 dya simple ja;
bwg merah or bwg besar,
bwg putih cket ja, 
cili padi,
cili/cabai hidup,
gula, garam,
tomato cket,
blcan cket(xboh pon xpa)
then tumbuk semua tu, kuantiti men agak ja la,
pastu sapu garam kunyit cket kat bdn ikan tu then sumbat la bhn2 yg ditumbuk tu kat dlm badan dya,
pastu bakaq, then siap, so dh boleh buka posa :)

 ikan baqu letak utk dibakaq, ops tekeluaq pulak isi2 dlm bdn dya hik3


 ni la hasil dya, wlaupun hangit cket xpa, kulit dya keras, buang ja kulit tu, makan isi dya dh la :)


0 comments: